A capacità di un materiale metallicu per resiste à l'indentazione di a superficia da l'uggetti duri hè chjamata durezza. Sicondu i diversi metudi di prova è u scopu di l'applicazione, a durezza pò esse divisa in durezza Brinell, durezza Rockwell, durezza Vickers, durezza Shore, microdurezza è durezza alta temperatura. Ci sò trè durezze cumunimenti usate per i tubi: Brinell, Rockwell è Vickers.
A. Durezza Brinell (HB)
Aduprate una bola d'acciaio o una bola di carburu di un certu diametru per pressà in a superficia di mostra cù a forza di prova specifica (F). Dopu à u tempu di mantene specificatu, sguassate a forza di prova è misurà u diametru di indentazione (L) nantu à a superficia di mostra. A durezza Brinell hè u quotient ottenutu dividendu a forza di prova per a superficia di a sfera indentata. Espressa in HBS (sfera d'acciaio), l'unità hè N/mm2 (MPa).
A formula di calculu hè:
In a formula: F-a forza di prova pressata in a superficia di a mostra di metallu, N;
D-Diamitru di bola d'acciaio per a prova, mm;
d-diamitru mediu di indentazione, mm.
A misurazione di a durezza Brinell hè più precisa è affidabile, ma in generale HBS hè adattatu solu per i materiali metallici sottu à 450N/mm2 (MPa), è ùn hè micca adattatu per l'acciaio più duru o più sottili. Trà i standard di tubi d'acciaio, a durezza Brinell hè a più largamente usata. U diametru di indentazione d hè spessu usatu per sprimà a durezza di u materiale, chì hè à tempu intuitive è cunvene.
Esempiu: 120HBS10/1000130: Significa chì u valore di durezza Brinell misurata cù una bola d'acciaio di diametru 10mm sottu a forza di prova di 1000Kgf (9.807KN) per 30s (secondi) hè 120N/mm2 (MPa).
B. Durezza Rockwell (HR)
A prova di durezza Rockwell, cum'è a prova di durezza Brinell, hè un metudu di prova di indentazione. A diferenza hè chì misura a prufundità di l'indentazione. Questu hè, sottu l'azzione sequenziale di a forza di prova iniziale (Fo) è a forza di prova tutale (F), l'indenter (cunu o bola d'acciaio di l'acciaieri) hè pressatu in a superficia di a mostra. Dopu à u tempu di mantene specificata, a forza principale hè eliminata. Forza di prova, utilizate l'incrementu di prufundità di indentazione residuale misurata (e) per calculà u valore di durezza. U so valore hè un numeru anònimu, rapprisintatu da u simbulu HR, è e scale usate includenu 9 scale, cumpresi A, B, C, D, E, F, G, H, è K. Frà elli, i scali cumunimenti usati per l'acciaio I testi di durezza sò generalmente A, B è C, à dì HRA, HRB è HRC.
U valore di durezza hè calculatu cù a seguente formula:
Quandu teste cù scale A è C, HR = 100-e
Quandu teste cù scala B, HR = 130-e
In a formula, e - l'incrementu di a prufundità di indentazione residuale hè spressione in l'unità specifica di 0,002 mm, vale à dì, quandu u spustamentu assiale di l'indenter hè una unità (0,002 mm), hè equivalente à un cambiamentu in a durezza Rockwell da unu. numeru. U più grande u valore e, u più bassu a durezza di u metale, è vice versa.
U scopu applicabile di e trè scale sopra hè a siguenti:
HRA (indentatore di conu di diamante) 20-88
HRC (indentatore di conu di diamante) 20-70
HRB (diametru 1.588mm indentatore di sfera d'acciaio) 20-100
A prova di durezza Rockwell hè un metudu assai utilizatu in u mumentu, trà quale HRC hè utilizatu in i standard di tubi d'acciaio secondu solu à a durezza Brinell HB. A durezza Rockwell pò esse usata per misurà materiali metallici da estremamente duru à estremamente duru. Cumpensa i difetti di u metudu Brinell. Hè più simplice di u metudu Brinell è u valore di durezza pò esse lettu direttamente da u dialu di a macchina di durezza. Tuttavia, per via di a so piccula indentazione, u valore di durezza ùn hè micca cusì precisu cum'è u metudu Brinell.
C. Durezza Vickers (HV)
A prova di durezza Vickers hè ancu un metudu di prova di indentazione. Pressione un indentatore di diamante piramidale quadratu cù un angolo inclusu di 1360 trà superfici opposte in a superficia di prova à una forza di prova scelta (F), è l'elimina dopu à u tempu di mantene specificatu. Forza, misura a lunghezza di e duie diagonali di l'indentazione.
U valore di durezza Vickers hè u quotient di a forza di prova divisa da a superficia di indentazione. A so formula di calculu hè:
In a formula: simbulu di durezza HV-Vickers, N/mm2 (MPa);
F-forza di prova, N;
d-a media aritmetica di e duie diagonali di l'indentazione, mm.
A forza di prova F usata in a durezza Vickers hè 5 (49,03), 10 (98,07), 20 (196,1), 30 (294,2), 50 (490,3), 100 (980,7) Kgf (N) è altri sei livelli. U valore di durezza pò esse misurata A gamma hè 5 ~ 1000HV.
Esempiu di metudu di spressione: 640HV30/20 significa chì u valore di durezza Vickers misurata cù una forza di prova di 30Hgf (294.2N) per 20S (secondi) hè 640N/mm2 (MPa).
U metudu di durezza Vickers pò esse usatu per determinà a durezza di materiali metallici assai sottili è strati di superficia. Hà i vantaghji principali di i metudi Brinell è Rockwell è supera i so difetti di basa, ma ùn hè micca simplice quant'è u metudu Rockwell. U metudu Vickers hè raramente utilizatu in i standard di tubi d'acciaio.
Postu tempu: Apr-03-2024