Fabbricante d'acciaiu

15 anni di sperienza in a fabricazione
Acciaiu

Proprietà meccaniche basiche di i materiali metallichi

E proprietà di i materiali metallichi sò generalmente divise in duie categurie: prestazioni di prucessu è prestazioni d'usu. A cusì detta prestazione di prucessu si riferisce à e prestazioni di i materiali metallichi in cundizioni specifiche di trasfurmazione à fretu è à caldu durante u prucessu di fabricazione di pezzi meccanichi. A qualità di e prestazioni di prucessu di i materiali metallichi determina a so adattabilità à a trasfurmazione è à a furmazione durante u prucessu di fabricazione. A causa di e diverse cundizioni di trasfurmazione, e proprietà di prucessu richieste sò ancu diverse, cum'è e prestazioni di fusione, a saldabilità, a forgiabilità, e prestazioni di trattamentu termicu, a processabilità di tagliu, ecc. A cusì detta prestazione si riferisce à e prestazioni di i materiali metallichi in cundizioni d'usu di pezzi meccanichi, chì includenu proprietà meccaniche, proprietà fisiche, proprietà chimiche, ecc. A prestazione di i materiali metallichi determina a so gamma d'usu è a so durata di vita.

In l'industria di fabricazione di macchine, i pezzi meccanichi generali sò aduprati in temperature nurmali, pressioni nurmali è in ambienti micca fortemente currusivi, è durante l'usu, ogni parte meccanica sustenerà carichi diversi. A capacità di i materiali metallichi di resiste à i danni sottu carica hè chjamata proprietà meccaniche (o proprietà meccaniche). E proprietà meccaniche di i materiali metallichi sò a basa principale per a cuncepzione è a selezzione di i materiali di i pezzi. Sicondu a natura di a carica applicata (cum'è tensione, cumpressione, torsione, impattu, carica ciclica, ecc.), e proprietà meccaniche richieste per i materiali metallichi saranu ancu diverse. E proprietà meccaniche cumunemente aduprate includenu: resistenza, plasticità, durezza, tenacità, resistenza à l'impatti multipli è limite di fatica. Ogni proprietà meccanica hè discussa separatamente quì sottu.

1. Forza

A forza si riferisce à a capacità di un materiale metallicu di resiste à i danni (deformazione plastica eccessiva o frattura) sottu carica statica. Siccomu a carica agisce in forma di tensione, compressione, flessione, taglio, ecc., a forza hè ancu divisa in resistenza à a trazione, resistenza à a compressione, resistenza à a flessione, resistenza à u taglio, ecc. Ci hè spessu una certa relazione trà e diverse forze. In usu, a resistenza à a trazione hè generalmente aduprata cum'è l'indice di resistenza più basicu.

2. Plasticità

A plasticità si riferisce à a capacità di un materiale metallicu di pruduce deformazione plastica (deformazione permanente) senza distruzzione sottu carica.

3. Durezza

A durezza hè una misura di quantu hè duru o dolce un materiale metallicu. Attualmente, u metudu u più cumunimenti utilizatu per misurà a durezza in a pruduzzione hè u metudu di durezza di l'indentazione, chì usa un indentatore di una certa forma geometrica per pressallu in a superficia di u materiale metallicu chì hè pruvatu sottu à un certu caricu, è u valore di durezza hè misuratu in basa à u gradu di indentazione.
I metudi cumunimenti usati includenu a durezza Brinell (HB), a durezza Rockwell (HRA, HRB, HRC) è a durezza Vickers (HV).

4. Stanchezza

A resistenza, a plasticità è a durezza discusse prima sò tutti indicatori di prestazione meccanica di u metallu sottu carica statica. In fatti, parechje parti di e macchine sò operate sottu carica ciclica, è a fatigue si verificarà in e parti in tali cundizioni.

5. Resistenza à l'impattu

U caricu chì agisce nantu à a parte di a macchina à una velocità assai alta hè chjamatu caricu d'impattu, è a capacità di u metallu di resiste à i danni sottu à u caricu d'impattu hè chjamata tenacità à l'impattu.


Data di publicazione: 06-04-2024